Klamerkowe części mowy – wyrazy

12,00 

Zabawa utrwalająca prawidłowe wskazywanie podstawowych części mowy – zestaw kart umożliwiający doskonalenie gramatyki. Podczas zabawy dzieci utrwalają gramatykę (w zakresie rzeczowników, czasowników i przymiotników).
Zestaw liczy 45 stron do samodzielnego wydrukowania, czyli 180 kartoników.

Zasady gry:

Karty należy wydrukować, najlepiej zalaminować. W zależności od pomysłu osoby prowadzącej i ilości dzieci biorących udział w zabawie należy przygotować właściwą liczbę klamerek.
Karty należy potasować.

Wersja 1
Karty należy położyć na środku, napisami do dołu. Dzieci losują karty zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Odczytują głośno wyraz i przypinają klamerkę przy właściwej (ich zdaniem) części mowy. Za właściwą odpowiedź otrzymują 1 punkt. Po zakończonej zabawie uczniowie podają ilość właściwych odpowiedzi.
Wersja 2
Karty należy podzielić równo pomiędzy wszystkie dzieci. Każdy uczeń powinien mieć tyle klamerek ile kart. Prowadzący ustala z dziećmi w jakim czasie mają wykonać zadanie (polecam klepsydrę, minutnik, stoper). Za każdą właściwą odpowiedź otrzymują 1 punkt. Po zakończonej zabawie uczniowie podają ilość właściwych odpowiedzi.
Wersja 3
Nauczyciel kładzie na dywanie 3 słoiki z nazwami części mowy. Uczniowie losują kartonik i przydzielają do właściwego słoika. U mnie w tej wersji świetnie sprawdza się praca zespołowa, tzn. dzielę klasę na 2-3 zespoły, losowo przydzielam im taką samą liczbę kart. Zadaniem każdego zespołu jest właściwe ułożenie kartoników w jak najszybszym czasie.
Zasady gry można dowolnie konfigurować.

Zalety gry:

  • doskonalenie części mowy (rzeczownik, czasownik, przymiotnik)
  • utrwalanie czytania pod presją czasu
  • doskonalenie pracy zespołowej

 

Opis

Zabawa utrwalająca prawidłowe wskazywanie podstawowych części mowy – zestaw kart umożliwiający doskonalenie gramatyki.

Podczas zabawy dzieci utrwalają gramatykę (w zakresie rzeczowników, czasowników i przymiotników).
Zestaw liczy 45 stron do samodzielnego wydrukowania, czyli 180 kartoników.

Zasady gry:

Karty należy wydrukować, najlepiej zalaminować. W zależności od pomysłu osoby prowadzącej i ilości dzieci biorących udział w zabawie należy przygotować właściwą liczbę klamerek.
Karty należy potasować.

Wersja 1
Karty należy położyć na środku, napisami do dołu. Dzieci losują karty zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Odczytują głośno wyraz i przypinają klamerkę przy właściwej (ich zdaniem) części mowy. Za właściwą odpowiedź otrzymują 1 punkt. Po zakończonej zabawie uczniowie podają ilość właściwych odpowiedzi.
Wersja 2
Karty należy podzielić równo pomiędzy wszystkie dzieci. Każdy uczeń powinien mieć tyle klamerek ile kart. Prowadzący ustala z dziećmi w jakim czasie mają wykonać zadanie (polecam klepsydrę, minutnik, stoper). Za każdą właściwą odpowiedź otrzymują 1 punkt. Po zakończonej zabawie uczniowie podają ilość właściwych odpowiedzi.
Wersja 3
Nauczyciel kładzie na dywanie 3 słoiki z nazwami części mowy. Uczniowie losują kartonik i przydzielają do właściwego słoika. U mnie w tej wersji świetnie sprawdza się praca zespołowa, tzn. dzielę klasę na 2-3 zespoły, losowo przydzielam im taką samą liczbę kart. Zadaniem każdego zespołu jest właściwe ułożenie kartoników w jak najszybszym czasie.
Zasady gry można dowolnie konfigurować.

Zalety gry:

  • doskonalenie części mowy (rzeczownik, czasownik, przymiotnik)
  • utrwalanie czytania pod presją czasu
  • doskonalenie pracy zespołowej

Jak zamówić produkt?
Dodaj produkt do koszyka.
Następnie przejdź do strony płatności – tam wypełnij dane zamówienia.
Kliknij przycisk: „Kupuję i płacę”. Następnie zostaniesz przekierowany do płatności online.
Po wykonaniu płatności przejdź do swojej poczty e-mail.
Znajdziesz w niej wiadomość od Edukatek.pl – będzie w niej link do pobrania zamówionego produktu na komputer oraz faktura potwierdzająca zakup.
Jeśli naszej wiadomości nie będzie w skrzynce odbiorczej, sprawdź inne foldery, np. spam, oferty.
W przypadku jakichkolwiek problemów z zamówieniem, prosimy o wiadomość: kontakt@edukatek.pl